4 dolog, amiben segít a futás

Ha elhatároztad, hogy idén egészségebben fogsz élni, akkor érdemes beiktatnod a futást a mindennapjaidba. 4 meggyőző érvünk is van hozzá!
Ezekben segít a futás a szervezetünknek

Futhatsz egyedül, futócsapatban, kocoghatsz babakocsival, de körbefuthatod a környező hegyeket és dombokat is, ha vonz a terepfutás. Ami nagyon fontos, hogy mindig bemelegítéssel kezd az edzésedet (bármennyit is futsz), majd nyújtással fejezd be. Így biztos, hogy nem kell sérülésekre számítanod, és az izmaidnak is jót tesz majd a nyújtás. Az elején mindig kis távokkal kezd, majd ezt növeld hétről-hétre. Nem kell rögtön lefutni a félmaratont, a lényeg a fokozatosság. Elengedhetetlen egy tökéletes futócipő is hozzá, erre érdemes több pénzt áldozni, mert ez az alapja a balesetmentes mozgásnak! Nézzük, hogy milyen előnyei vannak a futásnak:

1. A futás gyorsítja az anyagcserét

A rendszeres futás felgyorsítja a szervezetünk anyagcseréjét. A lényeg a kitartáson van, ha elkezdtél futni, akkor érdemes kétnaponta hódolni ennek a szenvedélynek. Futás közben kitágul a tüdőd, növekszik a kapacitása, javul a vérkeringés és ez energikussá teszi a testünket. A rendszeres futástól karcsúsodik az alakunk, hiszen a testünk a mozgás közben a felhalmozott zsírtartalékot égeti el.

2. Javítja a koleszterinszintet

A futás, mint a legtöbb sport, nagyon segíti a szervezetünknek abban, hogy megfelelő egyensúlyban tartsa a koleszterinszintünket. A futás erősíti a szívünket, és fokozza a vérkeringést, ami segít abban, hogy a felesleges koleszterin ne tapadjon meg az érfalainkon elzáródást okozva.

3. Megelőzi a csontritkulást

A kor előrehaladtával a csontjainkban csontritkulás alakulhat ki. A futás segít, hogy a csontjaink erősödjenek, és a mozgás miatti elégetett pluszkilók leveszik a terhelést a csontjainkról. Túlsúly esetén nem szabad rögtön gyors futással kezdünk, eleinte csak sétáljunk tempósan, majd kocogással szoktassuk hozzá a szervezetünket a mozgáshoz.

4. Optimalizálja a vércukorszintet

Több kutatás is kimutatta, hogy azoknál, akik rendszeresen futnak kevesebb az esélye arra, hogy diabétesz alakuljon ki náluk. A futás közben ugyanis a szervezet a vérben található glükózhoz nyúl, és azt égeti el, ahelyett, hogy ez a szervezetünket terhelné és cukorbetegséget okozna abban. A cukorszint a futóknál a normális keretek között mozog, míg azoknál, akik semmilyen sportot nem űznek magasabb értéket mutat.

Kapcsolódó cikkek

LUXX az új pénzen és kölcsönösségen alapuló társkereső?

Új párkereső alkalmazás indult LUXX néven (update: már meg is szűnt)

Ilyen az, amikor keveredik a társkeresés (sugardaddy), és a carsharing.

Így támogasd az állatokat

6 dolog, amit te is megtehetsz az állatok védelme érdekében

Mivel védheted az állatokat? A cikkben ehhez adunk remek tippeket.

Ezekben segít a futás a szervezetünknek

4 dolog, amiben segít a futás

A rendszeres futásnak kiemelt szerepe van az egészségünk megőrzésében. Mutatjuk, hogy miért is olyan hasznos.